Her kan du få svar på spørgsmål og links til relevante hjememsider.

 

Ny lov

Folketinget har vedtaget "Loven om obligatorisk digital selvbetjening". Den trådte i kraft 1. december 2013, og nu er den så småt ved at slå igennem. Det betyder, at borgerne har pligt til at bruge en digital løsning på så mange områder som muligt. For folkekirkens vedkommende handler det om flere områder:

  • Anmodning om begravelse eller ligbrænding
  • Omsorgs- og ansvarserklæring
  • Ansøgning om navngivning (uden dåb)
  • Ansøgning om navneændring

Det er meningen, at borgeren på alle disse områder skal gå ind på www.borger.dk og der betjene sig selv.

Da vi ved, at der stadig arbejdes med de forskellige systemer, skal man henvende sig på tlf. 1881 eller gå ind på borger.dk's hjælpeside, hvis man har brug for hjælp.

Og ønsker man en kirkelig handling: begravelse eller bisættelse, dåb, konfirmation, vielse eller en kirkelig velsignelse af borgerligt indgået ægteskab, så skal man som altid henvende sig til en præst eller kirkekontor for at få en aftale om den kirkelige handling og en samtale i den forbindelse.

 

 

 

 

 

 

Læs det aktuelle kirkeblad HER

Arrangementer i sognegård og kirker

Ingen begivenheder fundet.